• Opublikował: kareel
    Dodano: 23 listopada 2009

    Komentarze: 6

    Machinarium - Recenzja
     Rozgrywka w Machinarium to czysta esencja gry przygodowo-logicznej. Autorzy zrezygnowali jednak z tak nowomodnych bajerów jak rozbudowana fabuła czy możliwość prowadzenia rozmów. Spotkane w grze postacie komunikują swoje potrzeby z pomocą obrazków, a delikatnie zarysowana otoczka fabularna poznawana jest przez gracza raczej mimochodem, będąc niczym więcej jak tylko chwilą odpoczynku pomiędzy jedną zagadką, a drugą. Starsi gracze zapewne przypomną sobie w tym momencie plastelinowy świat Neverhood mając w tym całkowitą słuszność, bowiem styczne zasad rozgrywki są oczywiste. Dla nieobeznanych w prehistorycznych tytułach – Machinarium nie jest jakąś niskobudżetową, tudzież okrojoną wersją gry przygodowej – autorzy zdecydowali się po prostu skupić na samych...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 5 listopada 2009

    Komentarze: 4

    Risen - recenzja
    Na początek może jednak parę słów dla graczy nie kojarzących czym był Gothic (to są jeszcze tacy?). Skrótowo mówiąc (bardzo skrótowo!) był to naprawdę świetny, lekki RPG nastawiony przede wszystkim na mocno zręcznościową walkę, wykonywanie questów oraz eksplorację terenu. Gry z tej serii od zawsze posiadały niesamowity klimat, bardzo ładną grafikę i jako pierwsze starały się wykreować prawdziwy żyjący świat, w którym napotkani ludzie naprawdę żyją i pracują. Takie rzeczy jak skomplikowane dialogi czy rozbudowany system rozwoju postaci były tu prawie nieobecne. Niestety kolejne części serii okazywały się coraz gorsze a grywalność coraz mniejsza. W końcu twórcy gry zerwali współpracę z dotychczasowym wydawcą i postanowili zrobić coś nowego,...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 14 września 2009

    Brak komentarzy

    Call of Juarez: Więzy Krwi – recenzja
    Call of Juarez: Więzy Krwi, to FPS otwarcie nawiązujący do oryginalnego Call of Juarez, będący jednak nie sequelem tej gry, ale jej pełnoprawnym prequelem. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy okazję przeżyć historię opowiedzianą na parę lat wcześniej niż ta, która wydarzyła się w jedynce… Zacznijmy jednak od początku – mamy rok 1864, trwa wojna secesyjna. Bracia McCall – Ray i Thomas uczestniczą w niej po stronie Konfederatów. Zabawa rozpoczyna się w okopach Georgii i ten etap gry można potraktować jako swoisty samouczek. Po krwawej przeprawie z wojskami Unii nasi bohaterowie odmawiają wykonania bezpośredniego rozkazu i stają się poszukiwanymi dezerterami. W dalszej części gry widzimy co się stało z rodzinnym majątkiem naszych przyjaciół i w końcu wyruszamy...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 13 września 2009

    Brak komentarzy

    Windchaser - recenzja
    Windchaser jest pierwszym tytułem niemieckiego studia Chimera Entertainment. Skrótowo mówiąc to niestereotypowo wykonana produkcja, mająca w sobie wiele cech gier taktycznych, strategicznych i małą domieszkę tego co znamy z RPG. Rozgrywka toczy się w baśniowym świecie Ensai, który narodził się na zgliszczach starożytnej, zaawansowanej technologicznie cywilizacji. Wcielamy się w osobę adepta sztuk magicznych - Ioana. Przez wiele, wiele lat życie w Ensai toczyło się spokojnie a ludzie żyli dostatnio; jednak jak to zwykle bywa, nadeszły złe czasy; po niebie latają pirackie statki a kraj nawiedzają ciągłe wojny na tle religijnym. O takich detalach jak krwawe walki między kupieckimi gildiami nie warto już wspominać :-). Jakby tego wszystkiego było za mało, to starożytne...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 6 lipca 2009

    Komentarze: 2

    Chaos w Nowym Jorku
    Trzeba przyznać, iż ludzie z Activision i Radical mieli naprawdę genialny pomysł na historię dla swojej najnowszej gry. Zresztą posłuchajcie sami. W Prototype wcielamy się w postać Alexa Mercera, młodego naukowca, który - pracując nad tajnym wojskowym projektem - został zarażony tajemniczym wirusem. Wraz z biegiem czasu Alex zdobywa dzięki temu szereg specjalnych, potężnych mocy. Aby było ciekawiej - cały Nowy Jork, gdzie się toczy akcja gry, zostaje również skażony, a mieszkańcy powoli zamieniają się w krwiożerczych Zombi. Do akcji w końcu wkracza wojsko polujące na głównego bohatera i próbujące przywrócić porządek w mieście, podczas gdy główny bohater desperacko poszukuje odpowiedzi na pytanie, kim jest i dlaczego akurat on padł ofiarą tego wirusa....
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 22 marca 2009

    Komentarze: 2

    Książę powraca!
    Od  samego już włączenia gry widać, że zaskoczeń będzie tu bardzo dużo. Na pierwszy rzut oka idzie oczywiście grafika. Ma swój specyficzny styl, wszystko jest utrzymane w pastelowych kolorach, sprawia wrażenie jakby malowanego, czy papierowego. Dodaje to wszystkim lokacjom niepowtarzalnego klimatu, ale mimo wszystko jeżeli ktoś liczył na powalenie grafiką, to się może mocno rozczarować. Animacja postaci jest świetna, ale jednak całość wcale nie wygląda dużo lepiej od czasów poprzednich części serii. Jednak do rzeczy - naszego Księcia poznajmy w momencie gdy wędruje przez pustynię i zagubiony przypadkowo natrafia, a dokładniej mówiąc wpada, na uciekającą przed kimś Elikę. Owa (piękna a jakże!) dziewczyna od tego momentu staje się naszą nierozłączną towarzyszką....
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 10 marca 2009

    Komentarze: 5

    Nowe oblicze starego Księcia
    Główną atrakcją gry wciąż pozostają nieprawdopodobne akrobacje. Akrobacje, w których tym razem towarzyszy Księciu pewna bardzo atrakcyjna panna o imieniu Elika. Spotykają się przypadkiem, jednak po paru chwilach znajdują się już  w centrum walki między siłami dobra i zła. Razem przemierzają opuszczoną krainę by uwolnić ją ze szponów mrocznego boga Ahrimana i jego sługusów. Współpraca naszej uroczej pary odbywa się na prostej zasadzie – stoimy pośrodku oazy i mamy przed sobą do wyboru cztery ścieżki. Każda z nich zaprowadzi nas do któregoś z rejonów świata, wymagającego ‘uzdrowienia’. Rejony te są podzielone się na cztery kolejne poziomy, a po uzdrowieniu wszystkich, odblokowuje się piąty, na którym przyjdzie...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 1 luty 2009

    Komentarze: 3

    Powrót króla... w łachmanach żebraka.
    .::Cineq::. Kanadyjski oddział Electronic Arts, będący producentem gry, zapowiadał, że każda z tegorocznych edycji FIFY będzie dostosowana do specyfiki platformy na jaką się ukaże. Pecetowcy otrzymali nowe możliwości sterowania. Teraz możemy kierować naszą drużyną zarówno samą klawiaturą, jak i z pomocą myszki. Przedstawiciele EA w licznych wywiadach zapowiadali także mnóstwo zmian względem poprzednich części serii – miało być ich ponad 250. Podczas samej gry ciężko znaleźć aż tyle innowacji, ale kilka z nich z pewnością znalazło się w grze i pozytywnie wpłynęło na poziom jej grywalności. Menu gry jest ładne, przystępne i funkcjonalne, ogólnie mówiąc takie jak trzeba. W trybach gry niewiele się zmieniło, mamy zestaw...
  • Opublikował: yag
    Dodano: 30 stycznia 2009

    Brak komentarzy

    Przebudzenie Dantego na PC
    .::Cineq::. W grze wcielamy się w półczłowieka-półdemona imieniem Dante. Nasz heros jest Łowcą Demonów, który walczy ze wszelkiej maści złem i chroni świat przed zagładą. W jego żyłach płynie krew Spardy, legendarnego wojownika-demona, który również służył słusznej sprawie. Jedyną zakałą tej diabelskiej rodziny jest Vergil – brat bliźniak Dantego. Mimo, że to bliźniacy, bracia stanowią dwa zupełnie przeciwne sobie ogniwa. Vergil dąży do zdobycia niesamowitej mocy i przejęcia absolutnej władzy nad światem. Pomaga mu w tym tajemniczy Arkham, człowiek opętany przez demona. W grze spotykamy również Lady – łowczynię demonów ścigającą Arkhama, z którym coś ją łączy. Sama fabuła jest oczywiście o wiele bardziej rozwinięta,...
  • Opublikował: kareel
    Dodano: 27 grudnia 2008

    Komentarze: 6

    Niespełnione oczekiwania
    Modern Warfare miało przecież wszystko co powinien mieć idealny FPS – niesamowity klimat, świetnie przemyślane misje, masę ale to naprawdę masę akcji w najlepszym wydaniu i do tego wszystkiego jeszcze ciekawą historię ze świetnie rozrysowanymi postaciami... Nic więc dziwnego, że wszyscy gracze mieli naprawdę ogromne oczekiwania w stosunku do nadchodzącego World at War. I to tym bardziej, gdy przypomnimy sobie, iż gra miała otrzymać w końcu nowy silnik graficzny a na dodatek powrócić do swych korzeni, czyli II wojny światowej. Jednak do rzeczy – wszystkie wydarzenia, podobnie jak zresztą w większości  tytułów z tej serii, obserwujemy za z perspektywy dwóch bohaterów. Naprzemiennie wcielamy się bowiem w dzielnego amerykańskiego marines walczącego...