Długość nazwy
Zasada, którą podkreślają wszyscy eksperci a zwłaszcza ci od SEO, brzmi – co za dużo, to niezdrowo. W zakresie długości nazwy jak najbardziej jest to prawdziwa maksyma, jaką warto się kierować, wybierając taką a nie inną domenę dla naszej przyszłej witryny. Nie zaleca się, aby nazwa serwisu miała być zbyt obszerna, ponieważ nie jest to mile widziane u odbiorców. Internauci lubią powracać na takie domeny, które są im znane, a żeby serwis rzeczywiście zapadł w ich pamięć, musi on mieć bardzo chwytliwe określenie, łatwe do wychwycenia, nieskomplikowane i co nadrzędne- nie za długie. Przekombinowane domeny nie są trafnym wyborem. A zatem, zamiast kilkunastu znaków w adresie, warto postawić na krótkie i przejrzyste parę liter odpowiednio skomponowanych w prosty do ujęcia wyraz, powszechnie znany i w jakimś stopniu kojarzący się tematycznie z Twoją stroną. Taka domena to nie tylko większe prawdopodobieństwo natrafienia na stronę nawet zupełnym przypadkiem, ale również dodatkowa szansa na zminimalizowanie zagrożenia wiążącego się z omyłkami, o które przy zbyt ciężkim nazewnictwie przecież wcale nie trudno.
Wszystko razem
Nie jest dobrym zabiegiem postawienie również na taką domenę, która będzie pełna myślników, czy tym bardziej polskich znaków. Specjaliści radzą, aby w przypadku umieszczania w nazwie strony internetowej wyrażenia, a nie jednego słowa, stawiać na pisownię łączną – wszystko razem, jak w naszym podtytule. Niemile widziane jest oddzielanie poszczególnych części nazwy myślnikami. Na pewno taki zapis prezentuje się dużo mniej efektywnie, chociaż są i tacy, dla których owe znaki interpunkcyjne okazują się sposobem na uniknięcie chaosu w nazwie oraz wprowadzenia estetyki.
Wsparcie eksperckie
Wszystko, co wyżej napisaliśmy nie stanowiło dla Ciebie „oczywistej-oczywistości”? Prawdopodobnie oznacza to, że nie znasz się jakoś szczególnie na doborze domen stron internetowych i nic w tym złego – po to na rynku jest cała masa specjalistycznych firm typu Linuxpl.com, które trudnią się nie tylko udzielaniem fachowego doradztwa w zakresie domen, ale i procesem ich rejestracji bezpośrednio za klienta. Konsument nie musi zatem nic robić, jego fatyga zostaje ograniczona do zupełnego minimum.
Komentarze
Brak komentarzy!
Zostań pierwszą osobą, która doda komentarz.