Właśnie rozłożyłeś konsolę postępując zgodnie z instrukcją, ale mimo to nie możesz w pełni z niej korzystać? A może któregoś dnia po prostu zasygnalizowała, że nie ma połączenia, a inne urządzenia nie mają z tym problemu? Dowiedz się, dlaczego w pewnych sytuacjach Xbox One nie może połączyć się z Internetem oraz jak to naprawić!
Dlaczego Xbox One nie łączy się Internetem – najczęstsze problemy
Xbox One może mieć problem z połączeniem sieciowym z wielu różnych przyczyn. Większość z nich można dość łatwo samodzielnie wykryć, ale niektóre będą wymagały profesjonalnego wsparcia. Jeśli restart sprzętu nie pomaga, trzeba szukać dalej. Co najczęściej sprawia, że Xbox One nie łączy się z Internetem?
-
Zawieszony router
Pierwszym podejrzanym zawsze powinien być router. Czasem jego ustawienia mogą zostać przez coś zakłócone i przestanie normalnie działać. Zazwyczaj wystarczy jego odłączenie od prądu na 10 sekund, ale czasem może być konieczne przywrócenie ustawień fabrycznych. Odpowiednie instrukcje, jak to zrobić, można znaleźć w pudełku od sprzętu lub na stronie producenta. Zawsze warto też zadzwonić do obsługi klienta – może się okazać, że wina leży po stronie dostawcy.
-
Sieć Wi-Fi poza zasięgiem
Zdarza się, że router działa jak najlepiej, ale jest po prostu ustawiony zbyt daleko. Szczególnie tańsze modele nie mają zbyt dużego zasięgu. Jeśli postawi się w innym pomieszczeniu, mogą po prostu emitować za słaby sygnał. Wtedy trzeba spróbować przenieść router bliżej lub podłączyć konsolę za pomocą kabla WLAN. Oczywiście zawsze jest ryzyko, że sam router jest niesprawny.
-
Zepsute podzespoły
Jeśli wykluczy się winę dostawcy Internetu, routera czy kabla WLAN, możliwe, że problem tkwi w samej konsoli. Niestety, karta sieciowa może ulec uszkodzeniu. Długo nieużywany sprzęt, przechowywany w zakurzonym miejscu bez dostępu powietrza może łatwo ulec awarii, podobnie jak wtedy, gdy jest bardzo intensywnie eksploatowany. W takiej sytuacji trzeba po prostu oddać urządzenie do serwisu.
Jak rozwiązać problemy z Internetem na Xbox One?
Wiedząc już, jakie są najczęstsze przyczyny braku połączenia z Siecią, warto poznać najlepszy sposób na wykrycie głównego problemu. Na początek należy zrestartować konsolę, a nawet odłączyć ją od prądu na ok. 10 sekund. Czasem jakieś błędy w oprogramowaniu lub nowo zainstalowana aktualizacja mogą zakłócić działanie sprzętu.
Jeśli to nie pomoże, następnym krokiem powinno być sprawdzenie, czy inne urządzenia łączą się z Internetem. W tym celu powinno się włączyć Wi-Fi na smartfonie, laptopie czy telewizorze. Brak połączenia może być dowodem na to, że problem tkwi w routerze. Wtedy należy zrobić restart, odłączając go na 10 sekund. Gdy to nic nie da, najlepiej jest skontaktować się z dostawcą.
Gdy konsola jest podłączona za pomocą kabla WLAN i pozostałe sprzęty mają połączenie z Internetem, winny może być przewód. Jeśli posiadasz inny, spróbuj go podmienić. Możliwe, że ten używany dotychczas jest po prostu uszkodzony.
W sytuacji, gdy żadna z powyższych czynności nie przyniosła skutku, pozostaje tylko skontaktować się z supportem Microsoft. Rozmowa z konsultantem pomoże Ci dokładnie sprawdzić wszystkie ustawienia konsoli. Wspólnie możecie dojść do tego, co uniemożliwia połączenie z Internetem.
Wiedząc już, dlaczego Xbox One nie łączy się z Internetem, postaraj się rozwiązać ten problem. Jeśli okazało się, że sprzęt jest zepsuty, zawsze możesz zainwestować w nowy. Na 4console.pl znajdziesz konsole Xbox One w niezwykle korzystnych cenach. Zapoznaj się z ofertą, by wybrać dla siebie odpowiednią wersję!