Mroczny... Mroczniejszy... Batman!

Opublikował: kareel
Dodano: 5 marca 2009

Komentarze: 1
Mroczny... Mroczniejszy... Batman!

Tagi: Zapowiedź Batman: Arkham Asylum Joker Gotham Killer Croc Harley Quinn RockSteady Studios TPP

„Mroczny Rycerz” Christophera Nolana był zdecydowanie jednym z najlepszych filmów zeszłego roku, kasowym hitem, który przyniósł swoim twórcom ponad miliard dolarów zysku. Oscarowa kreacja Heatha Ledgera, niesamowity, sugestywny klimat i niezapomniane emocje wgniatające widza w fotel – idąc do kina dostałem dokładnie to czego oczekiwałem. Dzięki filmom Nolana ponownie narodziła się we mnie sympatia do Batmana, która swoje ostatnie apogeum przechodziła w latach dzieciństwa. Przestałem postrzegać strażnika Gotham jako zwykłego herosa w stroju nietoperza i zauważyłem mroczną , tajemniczą i zarazem przerażającą stroną tego bohatera. Herosa, nad którym ciąży gigantyczna presja i odpowiedzialność.

.::Cineq::.
Z podobnym charakterem postaci i gęstym jak smoła klimatem będziemy mieli do czynienia w zapowiedzianej niedawno grze z Mrocznym Rycerzem w roli głównej. Batman: Arkham Asylum ma być tytułem dla ludzi o mocnych nerwach. Głównym miejscem akcji jest bowiem szpital psychiatryczny, zamknięty zakład, w którym przetrzymywane są największe zbiry Gotham. W momencie rozpoczęcia gry do rzeczonego zakładu zmierza geniusz zła – Joker, osobiście eskortowany przez nietoperza. Rutynowa misja okazuje się skrzętnie zaplanowaną przez Jokera pułapką, w którą wpada niczego nieświadomy heros. Kontrolę nad szpitalem przejmują jego pacjenci, a samotny Batman z okazjonalną radiową pomocą Gordona musi znaleźć wyjście z tej trudnej sytuacji. Nie będzie to oczywiście prostym zadaniem, gdyż wraz z przejęciem ośrodka przez Jokera, uwolnieni zostali prawie wszyscy przeciwnicy Mściciela w Czarnej Pelerynie znani z kart komiksu. Głównym celem tej rzeszy bandziorów, będzie dobranie się naszemu bohaterowi do skóry w ramach zemsty za uprzednie zamknięcie ich w Arkham. Oprócz szeregowych kryminalistów przyjdzie nam się zmierzyć z najsłynniejszymi złoczyńcami Gotham takimi jak Killer Croc czy Harley Quinn. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w grze RockSteady Studios pojawią się również takie sławy Two-Face, Scarecrow, Pingwin czy Mr. Freeze. W końcowych etapach rozgrywki przyjdzie nam pewnie stanąć twarzą w twarz z samym Jokerem i pokazać mu gdzie jest jego miejsce.


Produkcja RockSteady Studios ma być trzecioosobową grą akcji, łączącą liczne zagadki z elementami typowymi dla slasherów. Coś dla siebie znajdą tutaj także fani skradanek. Podczas eksploracji ośrodka i przebijania się przez zastępy wrogo nastawionych do nas pacjentów, nasz bohater będzie miał niejedną okazję do wykazania się swoimi zdolnościami w dziedzinie sztuk walki, wrodzoną inteligencją i talentami detektywistycznymi a także umiejętnością ukrywania się w mroku i atakowania przeciwników z zaskoczenia. Dzięki czajeniu się w cieniu i pozostawaniu niezauważonym, będziemy mogli dokładnie prześledzić ścieżki jakimi podążają nasi przeciwnicy i wybrać idealny moment do ataku. W niektórych sytuacjach przemknięcie cichcem obok wroga przyniesie nam więcej korzyści, niż wdawanie się w bójkę ze zgrają popaprańców. Mroczny Rycerz zostanie wyposażony w swój standardowy zestaw zabawek, w którego w skład wejdą między innymi legendarny Batarang i linka z hakiem. Podczas gry będziemy mieli dostęp do kryjówki człowieka-nietoperza, w której wraz rozwojem wydarzeń, przyjdzie nam wymieniać stare urządzenia na zupełnie nowe gadżety. System walki w nowym Batmanie ma być bardzo rozbudowany i nie będzie polegał na zwykłym mashowaniu w jeden lub dwa przyciski. Oponentów będziemy mogli eksterminować na kilka różnych sposobów – w normalnej walce wręcz, z użyciem zabawek naszego herosa lub przeprowadzając zaskakujący atak z mroku bądź powietrza. Wachlarz animacji odpowiadających za przeróżne ciosy będzie na tyle szeroki, by nie znudzić się po pierwszych kilku walkach i móc nas zaskakiwać nawet w dalszych etapach. Do gry zostanie zaimplementowany prosty system rozwoju postaci. Za pokonywanie kryminalistów, rozwiązywanie zagadek i ogólny postęp w rozgrywce, będą nam przyznawane punkty doświadczenia. Posłużą one do ulepszenia naszej postaci, odblokowania nowych broni oraz innych urządzeń pomocnych w walce i podczas rozszyfrowywania łamigłówek.


Twórcy gry zapowiadają, że Arkham jakie przyjdzie nam oglądać na początku gry będzie znacząco różniło się od tego z końcowych etapów. Otoczenie ulegnie zmianie w miarę postępów fabuły i znajdziemy w nim masę ukrytych znajdziek oraz innych ciekawych smaczków urozmaicających rozgrywkę. Podczas długich godzin eksploracji ciemnych i ciasnych korytarzy szpitala, mocno da nam się we znaki ponura atmosfera oraz uczucie zaszczucia i osamotnienia. Klimatem oraz rozmachem, nowy Batman ma przypominać słynnego BioShocka. Przyglądając się pierwszym obrazkom przedstawiającym poszczególne lokacje z gry naprawdę ciężko się z tym nie zgodzić. Arkham Asylum ma dorównywać produkcji Irrational Games również w sferze fabularnej. Za historię w grze będzie odpowiadał sam Paul Dini – człowiek mający na swoim koncie scenariusz serialu animowanego Batman: The Animated Series. Głosów bohaterom użyczą ci sami aktorzy, którzy zaangażowani byli w dubbing serialu animowanego (m.in. Mark Hamill w roli Jokera czy Kevin Conroy jako Batman). Fanom nietoperza z pewnością spodobają się notatki dodawane do naszego dziennika po spotkaniu poszczególnych postaci z gry. Wpisy będą zawierać szczegółowe informacje na temat poszczególnych bohaterów, co z pewnością nada dodatkowej głębi każdej postaci.

Graficznie Arkham Asylum prezentuje się bardzo okazale, sugestywna grafika z pewnością będzie mocnym elementem tego tytułu. Za stronę wizualną gry odpowiada Unreal Engine 3.0, który stosowany jest obecnie w wiodącej liczbie produkcji. Modele postaci ukazane na pierwszych screenach prezentują się naprawdę ładnie a ich animacja ma być niezwykle efektowna, dzięki zastosowaniu zaawansowanego motion-capture. Developer gry chwali się zatrudnieniem specjalnego pracownika, którego zadaniem jest dokładne odwzorowanie zachowania peleryny strażnika Gotham podczas ruchu. Wspominany już silnik graficzny będzie odpowiadał za wygenerowanie mrocznego klimatu całej produkcji. Poszczególne lokacje mają zostać tak zaprojektowane, żeby przygnieść gracza swoim wyglądem oraz atmosferą i wywołać w nim uczucie strachu.


Po takich zapowiedziach twórców, od strony graficznej nowego Batmana możemy oczekiwać wiele. Tytuł ten ma nam umożliwić nieliniową rozgrywkę, dzięki czemu niemalże bez ograniczeń będziemy mogli eksplorować zakamarki szpitala i wyspy, na której się znajduje. Dużym plusem jest także fakt, że produkcja ta nie powstaje równolegle z żadnym filmem kinowym. Dzięki temu twórcy nie muszę się z niczym spieszyć, a ich możliwości w kreowaniu świata i fabuły są nieograniczone. Jeśli RockSteady Studios dotrzyma wszystkich swoich obietnic związanych ze sferą fabularną, klimatyczną i graficzną, to jestem pewien, że otrzymamy pierwszy od dłuższego czasu naprawdę solidny i dopracowany tytuł z człowiekiem-nietoperzem w roli głównej. Moje oczekiwania z nim związane są naprawdę duże. Mam nadzieję, że się nie zawiodą i będę mógł na długie godziny wsiąknąć w mroczne i  zagadkowe uniwersum człowieka-nietoperza. Premiera Batman: Arkham Asylum odbędzie się jeszcze w tym roku, a domyślne platformy to PC, X360 i PS3.
Skomentuj!

Komentarz został zapisany pomyślnie.

Komentarze

  • normalnie ekstrema gra
    aaron23 marca 2009
    normalnie ekstrema gra
Co myślisz o:

Mroczny... Mroczniejszy... Batman!

10.0
zagłosuj!
głos oddany!
Reklama