5 gier o literackich korzeniach

Opublikował: agmi
Dodano: 2 tygodnie temu

Brak komentarzy
5 gier o literackich korzeniach

Tagi:

Wielu twórców gier czerpie swoje inspiracje z innych dziedzin kultury. Wielu z nich opiera się również na oryginalnych scenariuszach. Skupmy się jednak na tym, jak w świat gier ingeruje literatura. Zobacz 5 tytułów, które powstały na podstawie powieści.

 

Wielu twórców gier czerpie swoje inspiracje z innych dziedzin kultury. Wielu z nich opiera się również na oryginalnych scenariuszach. Skupmy się jednak na tym, jak w świat gier ingeruje literatura. Zobacz 5 tytułów, które powstały na podstawie powieści.


Wiedźmin


Cykl książek o wiedźminie powstał niemal 12 lat przez powstaniem gry o tym samym tytule. Opowiada on o przygodach tytułowego bohatera o imieniu Geralt, który zajmuje się zabijaniem potworów, używając przy tym swoich wiedźmińskich zdolności. Wydarzenia zawarte w książce stanowiły tło dla dalszych przygód głównego bohatera, tym razem już w grach wydawnictwa CD Projekt RED. Cykl gier zyskał niebywałą popularność w Polsce, jak i na rynku zagranicznym, rozsławiając tym samym nasz kraj. Gra nie jest bezpośrednią adaptacją książek Sapkowskiego. Posiada jednak bohaterów oraz elementy zgodne ze światem przedstawionym w literaturze. Jest formą RPGa, w którym wcielany się w samego Geralta.

Ciekawostką jest, że popularność, jaką przyniosło wydanie serii gier, przyćmiło samą sagę Sapkowskiego. Wynikają z tego częste pomyłki, związane z tym, które wydanie (książka czy gra) było pierwsza. Samego autora powieści ten fakt bardzo złości.


Metro 2033


Książka o tym tytule jest pierwszą częścią trylogii napisaną przez Dimitriy’a Glukhovki’ego. Metro 2033 to powieść postapokalityczna przedstawiająca losy ludności po wojnie nuklearnej. Akcja rozgrywa się w 2033 roku, w moskiewskim metrze, czyli największym na świecie schronie przeciwatomowym, gdzie społeczeństwo zmuszone jest na nowo zorganizować rzeczywistość. Fabuła gry osadzona jest w świecie przedstawionym opisanym w książce. W czasie rozgrywki wcielamy się w Artema, młodego człowieka urodzonego jeszcze na powierzchni. Jako bohater mamy za zadanie ostrzec społeczność metra przed niebezpieczeństwem związanym z nowym rodzajem mutantów. Gra ma charakter pierwszoosobowej strzelanki z elementami survival horroru i jest swojego rodzaju „streszczeniem” wydarzeń zawartych w książce.


Władca Pierścieni


Jest to seria sześciu ksiąg, autorstwa J. R. R. Tolkiena, będących kontynuacją powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Akcja książki rozgrywa się w mitologicznym świecie Śródziemia, w którym to jeden z hobbitów podejmuje się misji zniszczenia pierścienia mocy. Na podstawie serii książek Tolkiena powstały aż 33 gry. Wątki fabularne gier osadzone są w uniwersum Władcy Pierścieni oraz nawiązują do niego wydarzeniami. Najnowsza z nich „Śródziemie: Cień Wojny” została wydana w 2017 roku i jest bezpośrednią kontynuacją produkcji „Śródziemie: Cień Mordoru”. Bohaterami gry są jeden ze Strażników Północy oraz upiór będący astralną postacią elfa. Realizacja ma charakter RPGa, gdzie gracz wciela się w główne postaci.


The Wolf Among Us – Fables


Inspiracją do stworzenia gry „The Wolf Among Us” stały się „Baśnie” (ang. Fables), czyli amerykańska seria komiksowa, której autorem scenariusza jest Bill Willingham. Akcja „Baśni” rozgrywa się w uniwersum przypominającym Nowy York, gdzie wraz z ludźmi żyją postacie z bajek i legend dla dzieci. Zobowiązani są używać urody maskującej, która upodabnia ich do ludzi. Wszystkie postaci z bajek tworzą społeczność zwaną Baśniogrodem, w której funkcję szeryfa pełni Wilk z baśni o Czerwonym Kapturku, a Królewna Śnieżka doradza burmistrzowi w sprawach zachowania porządku. Powstała na podstawie komiksów gra to historia, w której naszym zadaniem jest dokonywanie wyborów, które pokierują głównego bohatera – Wilka, do rozwiązania kryminalnej zagadki. Grafika The Wolf Among Us do złudzenia przypomina komiks, a sama rozgrywka opiera się głównie na śledzeniu fabuły. Klimat gry jest mroczny i bez wątpienia nie przypomina tego z bajek dla najmłodszych.


S.T.A.L.K.E.R. – Piknik na skraju drogi


Popularną grę S.T.A.L.K.E.R. zapoczątkowała powieść Arkadija i Borisa Strugackich „Piknik na skraju drogi”. Opisuje ona sytuację na Ziemi po wylądowaniu oraz opuszczeniu jej przez obce cywilizacje. Osoby zwane „stalkerami” przeszukują sześć stref, w których obcy pozostawili tajemnicze przedmioty. Głównym bohaterem książki jest poszukiwacz Red Shoehart, który eksploruje strefy oraz niestety ponosi tego konsekwencje. Gra S.T.A.L.K.E.R. to pierwszoosobowa strzelanka z elementami RPG oraz taktyki. Tam akcja rozgrywa się na obszarze Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej, w pobliżu której zaczynają pojawiać się cenne artefakty. Wskutek promieniowania obserwuje się tam także niezbadane anomalie oraz mutanty. Główna fabuła gry to konflikt pomiędzy frakcjami na terenie Zony oraz odkrywanie jej tajemnic. S.T.A.L.K.E.R. to seria gier o trzech częściach, w których to kolejno gracz wciela się w innego bohatera akcji.


 

Co myślisz o:

5 gier o literackich korzeniach

0.0
zagłosuj!
głos oddany!
Reklama
-->