Jak raportuje NPD, firma zajmująca się badaniami rynku, sprzedaż gier PC poprzez cyfrową dystrybucję przerosła sprzedaż drogą tradycyjną. W ciagu pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku, 11.2 miliona gier PC zostało ściągniętych po zakupie ich poprzez Sieć, gdy w tym samym okresie sprzedano w sklepach 8.2 miliona pudełkowych egzemplarzy gier.
"Jednym głównym odkryciem z tego raportu jest to, iż 'wielkie stało się większe' w pierwszej połowie 2010 roku, kiedy Steam i Bigfish zdobyło większy udział w cyfrowej dystrybucji pełnych wersji gier na PC niż w poprzednim roku" powiedziała Anita Frazier, analityk firmy NPD.
"Ogólny spadek sprzedaży gier pecetowych, jeśli połączy się sprzedaż detaliczną i cyfrową, jest spowodowany ekspansją gier społecznościowych, a także postępującą ekspansją opcji darmowych gier."
Według NPD jest to pierwszy raz, gdy cyfrowe kopie stanowią większość sprzedaży gier PC. Z kolei gry sprzedawane w sklepach nadal utrzymują większy udział w dochodach na poziomie 57%, gdy gry dystrybuowane drogą cyfrową mają udział 43%.
Komentarze
Brak komentarzy!
Zostań pierwszą osobą, która doda komentarz.